Prodejna Hustopeče - Bratislavská
Bratislavská 1378/7a,
693 01 Hustopeče u Brna
Ochrana osobních údajů
Vážení obchodní partneři, návštěvníci,
níže naleznete veškeré informace o tom, jak společnost IVK spol. s r.o. se sídlem: Mrštíkova 2, 69301 Hustopeče u Brna, IČ: 46903950, nakládá s Vašimi osobními údaji. Chtěli bychom Vás ujistit, že tak činíme jen pro účely, pro které nám byly osobní údaje poskytnuty a dále k plnění povinností uložených nám právními předpisy či k ochraně našich oprávněných zájmů. Veškeré podrobnosti včetně toho, komu Vaše osobní údaje předáváme, jak dlouho je uchováváme a jaká jsou Vaše práva s tím spojená, si může přečíst níže v Zásadách ochrany osobních údajů pro obchodní partnery a další osoby.
Za podmínek stanovených právními předpisy máte právo požadovat od nás přístup k Vašim osobním údajům, jejich opravu nebo výmaz, omezení zpracování, právo na přenositelnost osobních údajů k jinému správci, jakož i právo podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů, pokud při zpracování osobních údajů postupujeme v rozporu s právním řádem.
Máte též za podmínek uvedených v Nařízení právo vznést námitky proti zpracování Vašich osobních údajů z důvodů přímého marketingu nebo našeho oprávněného zájmu.
Pokud jste nám udělili souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů, např. se zasíláním informací o našich produktech, službách a událostech a novinkách týkajících se našich produktů, máte právo jej kdykoli odvolat.
Pokud Vám tyto informace zasíláme proto, že jste od nás zakoupili zboží či službu, máte právo vznést námitky proti tomuto použití Vašich kontaktních údajů (tj. odmítnout další zasílání informací), a my jej ukončíme.
Svá práva (např. odvolání souhlasu či námitky), dotazy či připomínky můžete uplatnit prostřednictvím:
Zásady zpracování osobních údajů při podnikatelské činnosti
Pro zákazníky, dodavatel, návštěvníky webových stránek a další osoby
Ve společnosti IVK spol. s r.o. se sídlem: Mrštíkova 2, 69301 Hustopeče u Brna, IČ: 46903950 (dále též jen „Společnost“) věnujeme ochraně osobních údajů velkou pozornost. V souladu s nařízením (EU) 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů (dále též jen „Nařízení“ nebo „GDPR“) jsme se proto rozhodli vydat tyto Zásady zpracování osobních údajů (dále jen „Zásady“).
Účelem tohoto dokumentu je především poskytnout informace o tom, jaké osobní údaje Společnost jako správce zpracovává o fyzických osobách při podnikatelské činnosti, jakým způsobem, k jakým účelům a jak dlouho, komu a z jakého důvodu je může předat, a rovněž informovat o tom, jaká práva fyzickým osobám v souvislosti se zpracováním jejich osobních údajů náleží.
Tyto Zásady se týkají zpracování osobních údajů:
Obsah:
III. Účel a právní základ pro zpracování
IV. Doba zpracování a uložení osobních údajů
V. Zdroje osobních údajů
VI. Příjemci osobních údajů
VII. Způsob zpracování osobních údajů
VIII. Informace o Vašich právech v souvislosti se zpracováním
Správcem osobních údajů je Společnost (identifikační údaje Společnosti viz výše).
Kontaktní údaje, kam můžete směřovat své dotazy, stížnosti a požadavky ohledně zpracování osobních údajů:
Osobním údajem je jakákoli informace, která se vztahuje k fyzické osobě, kterou je Společnost schopná identifikovat.
V souvislosti s podnikáním Společnost nakládá následujícími typy (kategoriemi) osobních údajů:
Takové údaje jsou nutné pro uzavření a plnění smlouvy mezi Společností a vámi nebo jednání o takové smlouvě. Jedná se zejména o váš akademický titul, jméno a příjmení, název, obchodní firmu, datum narození, IČO, DIČ, adresa trvalého pobytu, adresa sídla nebo místa podnikání, podpis apod. Jde i o akademický titul, jméno a příjmení, funkci a podpis vašich zástupců či pověřených osob.
Kontaktní údaje zpracováváme proto, abychom Vás mohli v případě potřeby v souvislosti se smlouvou kontaktovat, jedná se zejména o telefonní číslo a e-mail váš a vašich zástupců či pověřených osob.
Zpracováváme údaje o tom, jaké služby či zboží si u nás objednáváte a adresu, kam má být zboží doručeno.
Zpracováváme číslo vašeho bankovního účtu a údaje z vaší platební karty, abychom mohli identifikovat vaše platby.
Zpracováváme údaje, jako jsou vaše jméno a příjmení, fakturační adresa, údaje o zakoupeném zboží či službě a jejich ceně, nezbytné proto, abychom vám mohli vystavit vyúčtování za zboží či služby a mohli splnit povinnost vést účetnictví, jak nám ukládá zákon.
Tyto údaje vznikají při komunikaci související s poskytováním služeb a zboží mezi Společností a zákazníkem. Jedná se o zápisy osobní komunikace se zákazníkem, písemnou a elektronickou komunikaci se zákazníkem a záznamy telefonických hovorů.
Areály a provozovny Společnosti jsou z bezpečnostních důvodů a z důvodu ochrany oprávněných zájmů Společnosti střeženy kamerovým systémem. Prostory, kde jsou kamery umístěny, jsou vždy označeny upozorněním. Pomocí kamerového systému jsou zpracovávány obrazové záznamy.
Jde o údaje, které zadáte při registraci na našich webových stránkách, jako je akademický titul, jméno a příjmení, název, obchodní firma, emailová adresa, telefonní číslo, IČO, DIČ, dodací a fakturační adresa, uživatelské jméno a heslo.
Pomocí cookies a dalších technologií získáváme informace při použití webových stránek Společnosti. Jde o záznamy o chování na webových stránkách získané z cookies v případě jejich povolení ve webovém prohlížeči. Tyto údaje jsou zpracovány pro analýzu návštěvnosti stránek a internetovou reklamu.
Pokud jsme již s někým navázali obchodní kontakt, uchováváme v naší databázi jeho identifikační a kontaktní údaje, jako je akademický titul, jméno a příjmení, název, obchodní firmu, IČO, adresa trvalého pobytu, adresa sídla nebo místa podnikání, telefonní číslo a e-mail. Tyto údaje využíváme ke komunikaci, plnění smluv, uzavírání smluv nových, řešení reklamací a servisu.
Pro marketingové účely využíváme databázi našich stávajících zákazníků, jakož i seznam osob, které se našimi zákazníky teprve mohou stát. V tomto seznamu máme jejich akademický titul, jméno a příjmení, název, obchodní firmu, IČO, adresu trvalého pobytu, adresu sídla nebo místa podnikání, telefonní číslo a e-mail.
Obchodní sdělení rozesíláme formou emailu. Pokud jde o zasílání obchodních sdělení elektronickou poštou stávajícím zákazníkům Společnosti o stejných nebo obdobných výrobcích či službách Společnosti, jde o použití osobních údajů, k němuž nepotřebujeme Váš souhlas. V ostatních případech jsou tyto údaje používány na základě vašeho souhlasu se zasíláním obchodních sdělení.
Naše vozidla jsou vybavena lokalizačním systémem od firmy O2. V tomto systému zpracováváme údaje o vozidlu jako je poznávací značka, jméno řidiče, rychlosti, době jízdy a ujeté vzdálenosti
Pokud se rozhodnete ucházet se u nás o zaměstnání, budeme potřebovat po dobu jednání o uzavření pracovní či jiné pracovněprávní smlouvy vaše identifikační a kontaktní údaje, jakož i údaje o vašem vzdělání, schopnostech a dovednostech a dosavadní praxi, které nám předáte formou životopisu a motivačního dopisu. Některé osobní údaje spadají do více kategorií, takže se mohou v přehledu i vícekrát opakovat.
III. Účel a právní základ pro zpracování
Vaše údaje zpracováváme pouze v rozsahu nezbytném pro příslušný účel – např. abychom mohli dodat zboží nebo poskytovat službu. Jsou to i případy, kdy sjednáváme novou smlouvu. Povinnost zpracovávat vaše údaje nám stanoví i řada právních předpisů, např. zákon o účetnictví, o DPH, o daních z příjmů atp. Rozsah zpracovávaných údajů závisí na účelu zpracování. Pro některé účely je možné zpracovávat údaje přímo na základě smlouvy, oprávněného zájmu Společnosti nebo na základě zákona, pro jiné pouze na základě vašeho souhlasu. Ke zpracování osobních údajů z důvodu plnění smlouvy, plnění zákonných povinností a z důvodu oprávněných zájmů Společnosti váš souhlas nepotřebujeme. Osobní údaje pro tyto činnosti jsou zpracovány v rozsahu nutném pro naplnění těchto účelů a po dobu nutnou k jejich dosažení. Poté jsou osobní údaje vymazány či anonymizovány.
Jedná zejména o tyto účely a právní základy zpracování rozdělené dle jednotlivých kategorií osobních údajů:
Kategorie osobních údajů |
Účel |
Právní základ zpracování |
1. Identifikační a kontaktní údaje pro smluvní vztahy |
jednání o uzavření smlouvy |
zpracování je nezbytné pro provedení opatření přijatých před uzavřením smlouvy na žádost tohoto subjektu údajů |
1. Identifikační a kontaktní údaje pro smluvní vztahy 2. Údaje o zboží a službách a dodací údaje 3. Platební údaje 4. Fakturační údaje |
plnění uzavřené smlouvy – dodání zboží, poskytování služeb, řešení reklamací, fakturace |
zpracování je nezbytné pro splnění smlouvy, jejíž smluvní stranou je subjekt údajů |
3. Platební údaje |
identifikace a prokázání původu plateb |
zpracování je nezbytné pro účely oprávněných zájmů Společnosti a pro splnění právní povinnosti, která se na Společnost vztahuje – povinnost vést účetnictví. |
4. Fakturační údaje |
vystavení účetního či daňového dokladu, vedení účetnictví, placení daní |
zpracování je nezbytné pro splnění právní povinnosti, která se na Společnost vztahuje – povinnost vést účetnictví, povinnost platit daně |
10. Údaje pro marketingové účely |
zasílání obchodních sdělení elektronickou poštou stávajícím zákazníkům Společnosti o stejných nebo obdobných výrobcích či službách Společnosti |
ochrana oprávněných zájmů Společnosti |
10. Údaje pro marketingové účely |
jiný než výše uvedený marketing výrobků nebo služeb |
subjekt údajů udělil souhlas se zpracováním svých osobních údajů pro jeden či více konkrétních účelů |
1. Identifikační a kontaktní údaje pro smluvní vztahy 2. Údaje o zboží a službách a dodací údaje 3. Platební údaje 4. Fakturační údaje 5. Údaje z komunikace mezi Společností a zákazníkem |
vymáhání pohledávek, obrana proti nárokům jiných osob |
ochrana oprávněných zájmů Společnosti |
12. Údaje po jednání o pracovní smlouvě |
nábor nových zaměstnanců do Společnosti |
zpracování je nezbytné pro provedení opatření přijatých před uzavřením smlouvy na žádost tohoto subjektu údajů |
6. Kamerové záznamy z prostor Společnosti |
ochrana majetku |
ochrana oprávněných zájmů Společnosti |
7. Údaje získané při registraci na webových stránkách |
užívání webových stránek Společnosti – registrace umožňuje snazší používání eshopu |
zpracování je nezbytné pro provedení opatření přijatých před uzavřením smlouvy na žádost tohoto subjektu údajů |
8. Cookies – informace získané pomocí cookies ukládaných třetími stranami (Google apod.) |
internetová reklama |
subjekt údajů udělil souhlas se zpracováním svých osobních údajů pro jeden či více konkrétních účelů pomocí nastavení internetového prohlížeče |
9. Databáze zákazníků a dodavatelů |
komunikace, plnění smluv, uzavírání smluv nových, řešení reklamací a servisu |
ochrana oprávněných zájmů Společnosti |
11. Údaje o poloze |
ochrana majetku Společnosti, bezpečnost provozu vozidla, ochrana zdraví v případě dopravní nehody |
ochrana oprávněných zájmů Společnosti |
Čísla kategorií osobních údajů uvedená v tomto sloupci odpovídají číslům kategorií uvedeným v článku II. těchto Zásad.
IV. Doba zpracování a uložení osobních údajů
Vaše údaje používáme a uchováváme pouze po nezbytně nutnou dobu, kterou nám to ukládají právní předpisy, nebo je potřebujeme k ochraně našich práv. Máme nastavena vnitřní pravidla archivace, která zajišťují, že údaje nedržíme déle, než jsme oprávněni. Obecně, základní údaje a údaje o produktech a službách jsme povinni uchovávat na základě zákonů, např. o účetnictví nebo daňových zákonů. Např. faktury se uchovávají 10 let od jejich vystavení. Z důvodu nutnosti doložit právní důvod pro vystavení faktur jsou po dobu 10 let ode dne ukončení smlouvy archivovány i smlouvy. Po dobu 10 let uchováváme údaje z důvodu našich oprávněných zájmů, zejména pro případ, že bychom museli předkládat důkazy v soudním sporu, a to s ohledem na promlčecí lhůty podle současného občanského zákoníku. Pokud používáme údaje na základě vašeho souhlasu, činíme tak pouze po dobu, po kterou tento souhlas trvá, nemáme-li poté jiný zákonný důvod. Konkrétní doby zpracování jednotlivých kategorií osobních údajů pro jednotlivé účely obsahuje níže uvedená tabulka.
Kategorie osobních údajů |
Účel |
Doba zpracování – uchovávání |
1. Identifikační a kontaktní údaje pro smluvní vztahy |
jednání o uzavření smlouvy |
3 roky od konce jednání o smlouvě |
1. Identifikační a kontaktní údaje pro smluvní vztahy 2. Údaje o zboží a službách a dodací údaje 3. Platební údaje 4. Fakturační údaje |
plnění uzavřené smlouvy – dodání zboží, poskytování služeb, řešení reklamací, fakturace |
10 let od konce účetního období, kterého se dokument obsahující osobní údaje týká |
3. Platební údaje |
identifikace a prokázání původu plateb |
10 let od konce účetního období, kterého se dokument obsahující osobní údaje týká |
4. Fakturační údaje |
vystavení účetního či daňového dokladu, vedení účetnictví, placení daní |
10 let od konce účetního období, kterého se dokument obsahující osobní údaje týká |
10. Údaje pro marketingové účely |
zasílání obchodních sdělení elektronickou poštou stávajícím zákazníkům Společnosti o stejných nebo obdobných výrobcích či službách Společnosti |
3 roky od posledního poskytnutí naší služby nebo zakoupení našeho zboží |
10. Údaje pro marketingové účely |
jiný než výše uvedený marketing výrobků nebo služeb |
po dobu, po kterou nám je souhlas platně udělen – standardně 3 roky |
1. Identifikační a kontaktní údaje pro smluvní vztahy |
vymáhání pohledávek, obrana proti nárokům jiných osob |
10 let od konce účetního období, kterého se dokument obsahující osobní údaje týká. |
12. Údaje po jednání o pracovní smlouvě |
nábor nových zaměstnanců do Společnosti |
po dobu jednání o pracovní smlouvě, dále pouze pokud o to uchazeč požádá |
6. Kamerové záznamy z prostor Společnosti |
prevence vzniku škod |
maximálně po dobu 7 dnů ode dne pořízení kamerového záznamu |
7. Údaje získané při registraci na webových stránkách |
užívání webových stránek Společnosti – registrace umožňuje snazší používání eshopu |
po dobu trvání registrace |
8. Cookies – informace získané pomocí cookies ukládaných třetími stranami (Google) |
internetová reklama |
po dobu uvedenou v Informacích o cookies na webových stránkách Společnosti |
9. Databáze zákazníků a dodavatelů |
komunikace, plnění smluv, uzavírání smluv nových, řešení reklamací a servisu |
10 let od konce plnění smlouvy |
11. Údaje o poloze |
ochrana majetku Společnosti, bezpečnost provozu vozidla, ochrana zdraví v případě dopravní nehody |
1 rok od zaznamenání polohy |
Čísla kategorií osobních údajů uvedená v tomto sloupci odpovídají číslům kategorií uvedeným v článku II. těchto Zásad.
Společnost může předávat Vaše osobní údaje jiným osobám (příjemcům osobních údajů), pokud to umožňuj nařízení nebo jiné právní předpisy. Tito příjemci mohou mít dvojí postavení:
Vaše osobní údaje mohou být předávány těmto příjemcům:
Každý takový subjekt pečlivě vybíráme. Příjemci osobních údajů mohou být společnosti se sídlem jak na území České republiky, tak se sídlem v členském státě Evropské unie. Nepředáváme vaše osobní údaje příjemcům či zpracovatelům mimo území Evropské unie. Nepředáváme vaše osobní údaje příjemcům či zpracovatelům mimo území Evropské unie.
Společnost v rámci plnění svých zákonných povinností předává osobní údaje též správním orgánům a úřadům stanoveným platnou legislativou, jelikož některé orgány veřejné správy a další organizace jsou oprávněny vyžádat si informace o vás. Jde zejména o soudy, Policii ČR a jiné. Údaje poskytujeme výhradně jen tehdy, pokud oprávnění vyžádat si tyto údaje umožňuje zákon.
VII. Způsob zpracování osobních údajů
Společnost zpracovává osobní údaje ručně (v papírové podobě) i automatizovaně prostřednictvím IT systémů.
VIII. Informace o Vašich právech v souvislosti se zpracováním
Vaše údaje zpracováváme transparentně, korektně a v souladu se zákonem. Máte právo na přístup ke svým údajům, na vysvětlení, jakož i další práva, pokud se domníváte, že zpracování není v pořádku.
Veškerá svá níže uvedená práva, námitky či požadavky (samozřejmě s výjimkou práva podat stížnost u Úřadu na ochranu osobních údajů, které můžete uplatnit jen u něj) můžete uplatnit:
Pokud uplatníte některé ze svých práv a my budeme mít důvodné pochybnosti o vaší totožnosti, můžeme požádat o poskytnutí dodatečných informací nezbytných k jejímu potvrzení.
V případě, že nějaké právo, žádost či námitku uplatníte, bude-li váš požadavek oprávněný, přijmeme jemu odpovídající opatření bezodkladně a nejpozději do jednoho měsíce od doručení vaší žádosti. Jinak vás budeme v téže lhůtě informovat o důvodech nepřijetí opatření a o možnosti podat stížnost u dozorového úřadu a žádat o soudní ochranu. Tuto lhůtu je možné v případě potřeby a s ohledem na složitost a počet žádostí prodloužit o další dva měsíce. Budeme vás v takovém případě informovat o jakémkoliv prodloužení do jednoho měsíce od obdržení žádosti spolu s důvody pro tento odklad.
Jestliže podáte žádost v elektronické formě, poskytneme vám informace rovněž v elektronické formě, je-li to možné, pokud nepožádáte o jiný způsob.
Informace a veškerá sdělení a úkony se poskytují a činí bezplatně. Jsou-li vaše žádosti zjevně nedůvodné nebo nepřiměřené, můžeme od vás požadovat přiměřený poplatek zohledňující administrativní náklady spojené s poskytnutím požadovaných informací nebo sdělení nebo s učiněním požadovaných úkonů nebo odmítnout žádosti vyhovět.
Jedná se o následující práva:
Jestliže nás požádáte, obdržíte od nás potvrzení, zda zpracováváme vaše osobní údaje, a v kladném případě i:
Máte právo upozornit nás na nepřesné, zastaralé nebo neúplné osobní údaje. V takovém případě je samozřejmě opravíme. Po dobu, než ověříme přesnost vašich údajů, omezíme jejich zpracování (viz bod 4. níže). S přihlédnutím k účelům, pro které jsou údaje zpracovávány, máte právo, abychom také doplnili neúplné údaje.
Můžete kdykoli vznést námitku proti zpracování vašich osobních údajů, které používáme z důvodu našeho oprávněného zájmu.
Dokud nebude ověřeno, že máme závažné oprávněné důvody pro zpracování vašich osobních údajů, jejich zpracování omezíme, ledaže by takové zpracování bylo nutné pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků. Pokud se ukáže, že důvody pro zpracování vašich osobních údajů nemáme, vaše osobní údaje vymažeme, ledaže budete požadovat jejich uchování.
Můžete také kdykoli vznést námitku proti zpracování vašich osobních údajů, které zpracováváme z důvodu přímého marketingu, a my používání vašich údajů pro tyto účely ukončíme.
V některých případech jsme povinni omezit zpracování vašich osobních údajů. To znamená, že vaše osobní údaje u nás budou uloženy a my s nimi nebudeme jinak nakládat, ledaže nám k tomu dáte souhlas nebo je to nezbytné z důvodu určení, výkonu nebo obhajoby právních nároků nebo z důvodu ochrany práv jiné fyzické nebo právnické osoby.
K omezení zpracování osobních údajů jsme povinni přistoupit, pokud:
Máte právo na výmaz osobních údajů, které se vás týkají, pokud:
Jestliže vaše osobní údaje zpracováváme automatizovaně (tj. pomocí výpočetní techniky) na základě smlouvy nebo vašeho souhlasu a požádáte nás o to, předáme vám vaše osobní údaje, které jste nám poskytli, ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu. Pokud budete chtít, předáme tyto údaje přímo jinému správci, kterého určíte, je-li to technicky proveditelné.
V případě, že by výkonem tohoto práva mohlo dojít k nepříznivému dotčení práv a svobod třetích osob, nelze vaší žádosti vyhovět.
V případech, kdy ke zpracování vašich údajů potřebujeme váš souhlas, jste oprávněni tento souhlas kdykoli odvolat. Odvolání souhlasu nemá vliv na zpracování vašich údajů po dobu, co byl tento souhlas vámi platně udělen, ani na zpracování vašich údajů z jiných právních důvodů, pokud se aplikují (např. dodržování právních povinností nebo pro účely našich oprávněných zájmů).
Máte právo nebýt předmětem žádného rozhodnutí založeného výhradně na automatizovaném zpracování, včetně profilování, které by pro vás mělo právní účinky nebo se vás obdobným způsobem významně dotklo.
Společnost neprovádí automatizované rozhodování bez vlivu lidského posouzení s právními účinky pro subjekty údajů.
Pokud se domníváte, že zpracováním vašich osobních údajů bylo porušeno nařízení nebo jiný právní předpis, máte právo obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů (www.uoou.cz) a podat u něj stížnost.
Pokud jste nám udělili souhlas pro marketing nebo vám z jiného titulu od nás chodí obchodní nabídky, můžete svůj souhlas kdykoli odvolat nebo se ze zasílání nabídek odhlásit následujícími způsoby:
Dovolujeme si upozornit, že pokud omezíte marketing, můžeme vás nadále kontaktovat kvůli servisu, reklamacím a poskytování služeb, které jste si objednali.
Společnost neustanovila pověřence pro ochranu osobních údajů.
Kategorie osobních údajů zpracovávaných pomocí kamerového systému Společnosti, účely tohoto zpracování, identifikace správce, doba uchovávání záznamů a kontaktní údaje správce pro podávání stížností jsou uvedeny v předchozích článcích těchto Zásad.
Další údaje o kamerovém systému Společnosti:
Záznamy z kamerového systému jsou předávány jen v případech, kdy je to Společnosti uloženo zákonem nebo na jeho základě (zpřístupněných údajů orgánům činným v trestním řízení nebo správním orgánům pro účely přestupkového řízení apod.).
Kamerový systém a záznamy z něj pořízené jsou umístěny a zpracovávány v prodejně Bratislavská (počet kamer 10), v prodejně v Břeclavi (8 kamer) a prodejně Hustopeče Dukelské náměstí.
Po uplynutí doby uchování jsou záznamy vymazávány přepisem ve smyčce.
Režim fungování kamer: nepřetržitý.